Skip Navigation Links

Seneste nyheder

Søheste

I børnenes tidlige år er det vigtigt at sikre nogle gode minder i og omkring vandet. Holdene er inddelt efter alder, og er alle med en voksen ledsager i vandet til hvert enkelt barn. På denne måde kan vi bedst muligt sikre at børnene udvikler sig i og oplever vandet bedst.

I de tidlige år sker børns oplevelser i tæt samarbejde med de personer som omgiver dem. Således vil det tit være den voksne ledsager som er barnets primære læringspartner. Sekundært vil børnene finde inspiration hos de øvrige deltagere på holdet. Hvis de ser smil, så vil de selv smile. Underviserens vil således sætte nogle rammer for læring, men hvad det enkelte barn lærer, vil ofte være afhængigt at andre faktorer.

Det er svært at definere nogle slutmål for holdene, da børnenes udvikling i disse tidlige år ikke kan skemalægges. Generelt for søhest holdene arbejder vi ud fra at børnene skal være trygge i vandet, samtidig med at de indirekte udvikle deres færdigheder i selvredning. Dette går helt fra at få vand i ansigtet til at kunne generere fremdrift på egen hånd.